Czyli wszystko to, co pobudza wyobraźnię
„Każde dzieło muzyczne powoduje zmiany wewnętrzne i czyni układ nerwowy bardziej harmonijnym”
E. Jaques-Dalcroze
Dla dzieci rytmika jest rozrywką integrującą je ściśle z rówieśnikami, pozwalającą na tworzenie nowych więzi społecznych. Koryguje trudności w procesie kształtowania osobowości dziecka polegające na występowaniu nadmiernej ruchliwości, braku koncentracji, uwagi. Poprzez zainteresowanie dzieci wspólną zabawą kształtuje się u nich postawę otwartości i współpracy, uwrażliwia na inne osoby, rozwija emocjonalnie dzieci.
,,Bajkoterapia”to antologia pięknych i mądrych bajek dla dzieci, poradnik dla rodziców, a przede wszystkim świetny sposób na wspólne spędzenie czasu! Bajki pomagajki to niezwykłe historie, które wspierają i dają poczucie bezpieczeństwa, zawierają wiele praktycznych wskazówek, opowiadają mądrze o świecie dziecięcych emocji i konkretnych problemach, z którymi dzieci się borykają.
Czyli kreatywne innowacje, z którymi mierzyć się będą nasze dzieci w codziennym życiu
Uczenie się przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzą i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami. Zakres tematyczny zajęć: „Kupujemy, płacimy- czy zawsze pieniążkami?” (Pojęcia: karta płatnicza, bankomat, terminal, kasa fiskalna etc.), „Wielkie miasto, ruchliwa ulica” (zachowanie się, znaki, pasy, światła), „Moja mama pracuje w biurze, na poczcie” (mądre używanie tabletu/ komputera etc.)
Zajęcia z wykorzystaniem kreatywnych gier i zabaw montowanych na podwórku, wyposażonego placu zabaw i innych pomocy rozwijających kompetencje kluczowe u dzieci .Zapraszamy do zabawy i nie zapomnijcie podzielić się z nami swoimi pomysłami na zabawy z dzieciakami! Zabawy na świeżym powietrzu to fantastyczny sposób na nudę. Doskonale wpływa na rozwój dziecięcej wyobraźni oraz zbudowanie lepszych relacji z dziećmi.
Doskonale wiemy, że przyszłość to maszyny, komputery i roboty. Zajęcia z legorobotyki pozwalają przybliżyć niesamowity świat techniki. Zajęcia rozwijają zdolności inżynierskie, umiejętność pracy w grupie. Dzieci uczą się podstaw logiki, mechaniki etc. Dzięki edukacyjnym klockom, dzieci rozwijają umiejętności manualne a także inteligencję wizualno – przestrzenną poprzez myślenie obrazami. Budowanie modeli pobudza dziecięcą kreatywność, poszerza wiedzę na temat stworzonej konstrukcji lub maszyny, jej funkcjonalności etc. Dzieci nie tylko dowiedzą się, co to jest robotyka, ale będą miały okazję same zbudować i zaprogramować. To świetny sposób na naukę przez zabawę!
Organizowane przez nas zajęcia to zanurzenie się wszystkimi zmysłami w kulturze wybranego kraju czy ludu. To nie pokaz slajdów, ale okraszona ciekawą fabułą przygoda: zabawa rekwizytami, przymierzanie strojów, elementy manualne, gra na instrumentach etnicznych, degustacje i eksperymenty. Każdy scenariusz ma również swój cel wychowawczy.
Czyli wszystko to, co wpływa na zmysły
Zajęcia te wprowadzą dzieci w sztukę kulinarną, nauczą jak przygotować proste potrawy, rozwiną samodzielność „kucharzenia”, podawania i konsumowania, umiejętność estetycznego podawania i nakrywania do stołu. Dzieci spróbują swych sił w krojeniu produktów, wycinaniu ciasteczek, wałkowaniu ciasta, mieszaniu składników, obieraniu owoców. Zajęcia Kuchcikowa z pewnością rozwijają u dzieci nawyki racjonalnego i zdrowego odżywiania. W grupie, dzieci łatwiej przełamują bariery w spożywaniu nowych produktów i obserwując rówieśników często sięgają po potrawy, do których za nic nie można ich przekonać w domu.
W czasie tych zajęć dziecko ma szansę poczuć się jak prawdziwy naukowiec. Wciągający świat reakcji i tworzenia, mieszający się z zabawą i nauką przybliża prawa chemii i fizyki .Poprzez zabawę i eksperymenty, rozbudzana jest ciekawość świata i praw nim rządzących, pobudzane jest samodzielne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów drogą dedukcji.
Zajęcia teoretyczno-praktyczne połączone z zabawą. Dzieci w okresie przedszkolnym są prawdziwymi obserwatorami i badaczami przyrody i łatwo wzbudzić w nich zaciekawienie otaczającym środowiskiem naturalnym. Poprzez aktywny i bezpośredni kontakt z naturą i jej zjawiskami, dziecko może obserwować przyrodę, szukać, zbierać i porządkować eksponaty, badać zjawiska zachodzące w środowisku naturalnym i eksperymentować. Dzięki tym działaniom ma szansę w pełni poznać i polubić otaczający je świat.
Aktywizujące metody pracy dla najmłodszych pozwalają oswoić się dziecku z nowym językiem i wypracować podstawowe umiejętności na wczesnym etapie edukacji.
Prowadzący: Joanna Grześ
Część wychowania fizycznego, zawierająca specyficzną formę ćwiczeń, w których ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym.
Prowadzący: Robert Karniej
Nasi profesjonalni trenerzy i instruktorzy sprawią, że nauka pływania stanie się prawdziwą frajdą i przyjemnością!
Prowadzący: Maciej Kosiński, Piotr Fidler
Nauka o kształtowaniu właściwej mowy w okresie jej rozwoju i jej doskonaleniu w późniejszym okresie (logopedia ogólna), a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy (logopedia specjalna).
Prowadzący: Dorota Ożga, Emilia Cichocka
Maluszki uwielbiają radosne podrygi w rytm muzyki, a przy okazji uczą się podstaw, pierwszych ruchów tanecznych oraz poprawiają koordynację całego ciała.
Prowadzący: Justyna Biśtyga
Określana mianem „naukowej zabawy”. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację zachowań.
Prowadzący: Sylwia Sosnowska
Skakanie na trampolinach to nie tylko świetna zabawa. To przede wszystkim prawidłowy rozwój całego ciała człowieka. Regularne ćwiczenia wyrabiają też w maluchach odpowiednie nawyki.
Prowadzący: Paweł Klimaszyński
Przedszkole Kubuś i Przyjaciele
ul. Wąska 1, 19-400 Olecko
Telefon: 87 523 03 83
Wypełnij niniejszy formularz i dołącz do naszego portalu społecznościowego Workplace by Facebook.